Gezonde voeding, gewrichten in topvorm!

Om uw kraakbeen in topvorm te behouden, dient u op uw voeding te letten! Eet de nodige hoeveelheid fruit en groenten en verbeter uw antioxidatieve afweermechanismen door vitaminen en mineralen op te nemen, om zo uw gewrichten te versterken.

Onmisbaar calcium

Artrose verstoort het metabolisme van het bot, het kraakbeen en de gewrichten. Het is bijgevolg noodzakelijk om calcium aan te leveren voor het behoud van een normaal beendergestel. Wanneer het samen met vitamine C en D wordt ingenomen zou het zelfs nog doeltreffender zijn. Vergeet niet dat sommige zuivelproducten slechte vetten kunnen bevatten.

Op een gezonde manier voldoende calcium opnemen is mogelijk door het eten van sardines, amandelen, rozijnen of kruisbloemige groenten zoals spruitjes, broccoli, boerenkool,... Sommige mineraalwaters zijn eveneens een goede bron van calcium.

Goed om te weten: 100 gr chinese kool bevat evenveel calcium als een glas melk.

Groenten en fruit tegen artrose

Bij pijnlijke gewrichten stijgt het aantal vrije radicalen. Om deze te neutraliseren  zijn veel antioxidanten, vitamine C, E, carotenoïdes en polyfenolen nodig.
Vruchten die hier bijzonder goed scoren: bessen en rood fruit (blauwe bosbes, aardbeien, frambozen, braambes, rode bes, kersen), citrusvruchten, pruimen, kiwi’s, ananas en dadels, zeer rijk aan antioxidanten.

Wat de groenten betreft, zijn het wederom de kruisbloemige groenten die hooggedoseerd zijn (bloemkool, rode en witte kool, spruitjes, broccoli, koolraap, boerenkool, savooikool, radijs, koolrabi, knol,  etc.). Deze zijn rijk aan vitamine C en K en bevatten veel antioxidanten.

Wenst u meer voedingstips ? Ontdek ons "12 weken gepersonaliseerd coachingprogramma" !

We informeren u dat de promotie-aanbieding “unieke codes” is gesloten. Profiteer vanaf nu van directe kortingen dankzij onze promopacks.

We danken u voor uw loyaliteit!

Tot zeer snel!
Uw Rhumal Coach.

Uw e-mailadres is niet geldig!

Bent u ingeschreven op het Rhumal platform? Zo niet, moet u zich eerst inschrijven.

Hebt u wel hetzelfde adres ingevoerd als het adres dat u gebruikt hebt om u in te schrijven op het platform? Opnieuw proberen

Uw unieke code is niet geldig!

Waarom is mijn unieke code niet geldig?
Ga na of u uw unieke code correct hebt gekopieerd: hebt u geen schrijffout gemaakt?

Hebt u geen letter of cijfer door elkaar gehaald? Voorbeeld: een «nul» en de letter «o» in hoofdletters lijken sterk op elkaar. Hebt u niet het cijfer «1» met de letter «I» verwisseld?

Tip: uw unieke code bevat enkel hoofdletters, en dus geen enkele kleine letter.

De unieke code die u hebt ingevoerd, is reeds gebruikt.

U hebt deze unieke code blijkbaar reeds gebruikt.
Ga naar de rubriek historiek, waar u de historiek van uw unieke codes en de terugbetalingen kan raadplegen.

Uw unieke code is geldig!

Vul uw wachtwoord in om u aan te melden:


Wachtwoord vergeten?

In combinatie met een evenwichtige, gevarieerde voeding en een gezonde levensstijl, draagt vitamine C bij tot de vorming van collageen, noodzakelijk voor een goede werking van het gewrichtskraakbeen.